Pokerliga
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Forum voor de spelers van Pokerliga.
 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Poker competitie?

Ga naar beneden 
+4
steve k
Qoss
Exxos
Intelex
8 plaatsers

Zie vraag hieronder!
Ja, ik doe dit graag, zolang het geen 100 euro is!
Poker competitie? I_vote_lcap50%Poker competitie? I_vote_rcap
 50% [ 12 ]
Ja, maar mag niet meer zijn als 10 euro!
Poker competitie? I_vote_lcap42%Poker competitie? I_vote_rcap
 42% [ 10 ]
Nee, dat gaat me te ver!
Poker competitie? I_vote_lcap8%Poker competitie? I_vote_rcap
 8% [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 24
 

AuteurBericht
Intelex
Admin
Admin
Intelex


Aantal berichten : 249
Registratiedatum : 06-02-09
Leeftijd : 42
Woonplaats : Sint Niklaas

Poker competitie? Empty
BerichtOnderwerp: Poker competitie?   Poker competitie? Emptyvr feb 20, 2009 11:28 pm

Wel, de plannen liggen op tafel om een competitie te starten over gans België.
Nog enkele heikele punten en ik vraag het dus aan al onze leden!

Na kostenberekening bleek dat wij (PKL) veel geld zouden moeten investeren.

Als er een poker competitie zou bestaan, zou je dan eens rustig willen nadenken en antwoorden op volgende poll!

Ik stel de vraag hier, want ze is wat lang...

Als lid van PKL mag men gratis meedoen aan alle Freerolls die we kunnen organiseren.
Als we echter overgaan naar een heuse competitie, zal dat helaas niet meer gratis kunnen.

We keken dan eens rond en vergeleken met de Voetbalbond en zij vragen een jaarlijks lidgeld.

Zou jij als pokerspeler een jaarlijks bedrag willen betalen om mee te mogen doen aan deze competitie?
(antwoorden via poll)


Als je antwoordt, kun je dat dan ook argumenteren?
Het is zowat ons grootste probleem. We zitten vol idëeen, maar we kunnen niet alles zelf betalen (helaas Sad).
Of heb je andere idëeen over dit onderwerp, deel ze AUB met ons, zodat we vooruit kunnen met ons project!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.pokerliga.be
Exxos
Rookie
Rookie



Aantal berichten : 5
Registratiedatum : 16-02-09
Leeftijd : 50
Woonplaats : Aarsele - Tielt

Poker competitie? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Poker competitie?   Poker competitie? Emptyza feb 21, 2009 12:34 am

Ik heb nog niet gestemd, ik ben er niet aan uit door de volgende bedenkingen:

Is het vragen van lidgeld een manier om via een legale weg, in dit geval lidgeld van een vereniging uit de kosten te kunnen komen? (al vraag ik me af of een vereniging met tot doel het organiseren van een pokercompetitie wel legaal kan zijn).

Hebben jullie dit nagekeken? Of is het naar aanleiding van het evt wetsvoorstel dat er zit aan te komen dat jullie al gaan anticiperen?

Geen kritiek! Enkel iets wat ik me afvroeg.

Greetz
Terug naar boven Ga naar beneden
Intelex
Admin
Admin
Intelex


Aantal berichten : 249
Registratiedatum : 06-02-09
Leeftijd : 42
Woonplaats : Sint Niklaas

Poker competitie? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Poker competitie?   Poker competitie? Emptyza feb 21, 2009 1:50 am

Het is altijd een netelige kwestie, maar we willen eerste graag weten wat jullie ervan vinden, voor we slapende honden gaan wakker maken bij de Kansspelencommisie.

Als de stemming hier heel negatief blijkt te zijn, gaan we op zoek naar andere middelen om het geld op te hoesten.

Ik kom persoonlijk uit de Kickerwereld, en daar kwam ook het idee van (van lidgeld). Dat ligt daar ook tussen de 8 - 17 euro op een jaar.

Maar we willen eerst de meningen of bedenkingen horen. Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.pokerliga.be
Qoss
Rookie
Rookie



Aantal berichten : 14
Registratiedatum : 17-02-09
Leeftijd : 37
Woonplaats : Gent

Poker competitie? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Poker competitie?   Poker competitie? Emptyza feb 21, 2009 5:33 pm

ik heb eigelijk ook nog niet echt een mening kunnen vormen.. ik zou dit wel willen doen, maar dan zou ik eerst zicht moeten hebben wat de Pokerliga allemaal organiseert.. verder heb ik nog geen wagen en lijkt het me dan moeilijk om toch het merendeel van de toernooien af te schuimen.. een kleine bijdrage lijkt me wel fair uit de kosten te geraken maar het zou dan ook niet té veel mogen zijn om een arme student als mij niet uit te sluiten.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://users.skynet.be/fa330753/index.html
Intelex
Admin
Admin
Intelex


Aantal berichten : 249
Registratiedatum : 06-02-09
Leeftijd : 42
Woonplaats : Sint Niklaas

Poker competitie? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Poker competitie?   Poker competitie? Emptyza feb 21, 2009 6:51 pm

Het zal nooit een groot bedrag zijn.

Onze bedoeling is niet winst te maken, gewoon een competitie op te starten.

Het zou gaan om ploegen van 5 tegen 5. Liefst mensen uit je buurt dus. Smile

Die dan ergens 'thuismatchen' in een naburig café spelen enzovoorts...

De kampioenen per provincie spelen dan de SuperLiga om zo Belgisch Kampioen te worden...?

Allemaal onder voorbehoud natuurlijk, maar dat zijn zo de plannen die er zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.pokerliga.be
Exxos
Rookie
Rookie



Aantal berichten : 5
Registratiedatum : 16-02-09
Leeftijd : 50
Woonplaats : Aarsele - Tielt

Poker competitie? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Poker competitie?   Poker competitie? Emptyza feb 21, 2009 7:00 pm

Dank voor de uitleg Intelex, doch lijkt me dus een netelige zaak te zijn om dat te gaan organiseren.
Nu, ik ga me daar niet laten voor afschrikken om een eventueel lidgeld te betalen.
Ik ben nog in een dartsclub geweest en daar was er ook een lidgeld te betalen, dat dan diende om oa prijzen mee te financieren.

Wat Qoss daar zegt was ook een tweede vraag van me: wat gaat de Pokerliga allemaal organiseren tegen welke frequentie? Welke waarde vertegenwoordigt dat lidgeld?
In de dartsclub bvb was er een maandblad (dit kan perfect elekronisch onder pdf vorm bvb, dus druk/copiekosten kunnen als miniem beschouwd worden), was er een jaarlijks feest van de club, waar dat geld ook ten dele voor gebruikt werdt. Dit naast de hoofdbezigheid bekostigen van de club: het organiseren van tornooien en clubwedstrijden (dartsboards moeten ook gekocht worden).

Gaat Pokerliga er voor gaan om de enige liga te zijn (net zoals DE voetbalbond)? Ga je dit kunnen waarmaken en hoe?
Je zal wel begrijpen waarom ik die laatste vraag stel hé... Wie weet komt er morgen niet een groep vrienden, die wat centjes achter de hand hebben van eoa sponsor bvb, ook met het idee op de proppen om een pokerliga te starten. En over een maand of twee nog een groepje... Elk met hun lidgeld. Zijn jullie klaar en bereid om de overkoepelende organisatie te zijn/worden en samenwerkingen aan te gaan?
Dat laatste zou alleen maar positief zijn voor iedereen. Indien ieder echter op zich blijft wordt het moeilijk.

Want ik heb niet echt zin om uiteindelijk zoveel x lidgeld te betalen als er Liga's zijn...

Ooit komt de dag dat men daar in de Wetstraat het licht ziet en poker vrijmaakt voor iedereen. Tegen dan klaar zijn met een goede organisatie kan alleen maar positief onthaald worden.

Ja ik snap dat jullie voorlopig niet veel meer kunnen dan hetgene jullie proberen (wat ik toejuich). Maar ikzelf ben bereid om me voor 200% achter een (zoniet deze) pokerliga te scharen, temeer omdat Poker aan populariteit wint en "is here to stay", dit heeft zeker een mooie toekomst, mits de goede visie en goed bestuur.
Terug naar boven Ga naar beneden
Intelex
Admin
Admin
Intelex


Aantal berichten : 249
Registratiedatum : 06-02-09
Leeftijd : 42
Woonplaats : Sint Niklaas

Poker competitie? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Poker competitie?   Poker competitie? Emptyza feb 21, 2009 11:22 pm

Ik weet niet of er elders nog initiatieven zijn, maar heb er nog niet van gehoord.

Om te claimen, de enige competitie te zullen zijn, zou ook hoogmoed zijn. Smile

Maar de bedoeling is inderdaad een soort van 'voetbalbond' te starten voor Pokerspelers.
PKL wil géén winst maken en zal daarom een soort van VZW vorm aannemen.
Het enige dat PKL nodig heeft, zijn enthousiaste leden. Die mee hun schouders onder het project willen zetten.

Door uiteraard lid te zijn, maar ook door mond-aan-mond reclame.

Dat is (wegens financiëen) de enige manier om op dit moment te groeien en reclame te maken.

Nog wel even benadrukken dat we in een héél pril stadium zitten en alle hulp is welkom!
Ik maak van de gelegenheid gebruik om een zoektocht te starten achter (gratis!) hulp voor website building. Very Happy (server & domein zijn er al)
Ook mensen die idëeen hebben voor sponsors, of zelf willen sponsoren, altijd welkom.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.pokerliga.be
steve k
Admin
Admin
steve k


Aantal berichten : 40
Registratiedatum : 18-02-09
Leeftijd : 49

Poker competitie? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Poker competitie?   Poker competitie? Emptyma maa 02, 2009 1:01 pm

Ik vraag mij af of het poker gebeuren zich wel leent tot het organiseren van een competitie?

Wat mij persoonlijk wel leuk lijkt is iets gelijkaardigs aan het EPT or WSOP gebeuren, waarvan ik denk dat het zich beter leent aan het pokeren.

Wat het betalen van lidgeld betreft voor een eventuele competitie, dat is geen probleem.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.stevek.be
schuiverke
Junior Player
Junior Player



Aantal berichten : 36
Registratiedatum : 10-02-09

Poker competitie? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Poker competitie?   Poker competitie? Emptyma maa 02, 2009 6:17 pm

steve k schreef:
Ik vraag mij af of het poker gebeuren zich wel leent tot het organiseren van een competitie?

Wat mij persoonlijk wel leuk lijkt is iets gelijkaardigs aan het EPT or WSOP gebeuren, waarvan ik denk dat het zich beter leent aan het pokeren.

Wat het betalen van lidgeld betreft voor een eventuele competitie, dat is geen probleem.

ik denk niet dat de vraag is of het een 'probleem' zou zijn om te betalen, maar of je principieel lidgeld WIL betalen,...

bij mij is dat ne JA MAAR die afhankelijk is van de vorderingen die er gebeuren,... daarmee bedoel ik dat de Pokerliga nu net tegen mijn schenen gestampt heeft door het tornooi te Leuven af te lasten, waarvoor ik dus congé genomen heb en nen dag kwijt ben of ik moet op mijn kniekes gaan vragen of ik toch niet mag werken (wat dus niet meer kan want mijn agenda is telkens 2 weken op voorhand bepaalt,...)

Daarbij komt nog dat bij alle andere clubs, waar ik een activiteit doe (nu kicker) of vroeger deed, het altijd de club was die mijn inschrijving betaalde,... dus zou het ook iets nieuws zijn zeker,...

dus, voorlopig,... JA MAAR!

btw: niemand kan een positieve stem uitbrengen die het zou zien zitten om zelfs MEER dan 100 euro te betalen,...
Terug naar boven Ga naar beneden
influenze
Junior Player
Junior Player



Aantal berichten : 38
Registratiedatum : 09-03-09
Leeftijd : 48
Woonplaats : Oordegem

Poker competitie? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Poker competitie?   Poker competitie? Emptydo maa 12, 2009 9:36 am

Ikzelf heb nog snooker gespeeld en daar werden ook lidgelden gevraagd (50€/jaar). In ruil daarvoor stond natuurlijk dat je bij uw competitiematchen de tafel niet meer moest betalen en je toch ook over een nationaal verbond met regionale competities kon meespelen.
Met het betalen van lidgeld heb ik dus ook geen probleem, in dit geval zou het lidgeld ook veel lager kunnen liggen.

Het komt er in de eerste plaats op aan dat poker legaal word in België en mits de nodige reclame denk ik dat er op vrij korte termijn kan uitgegroeid worden tot een vrij grote competitie.

Wat ik me wel in vraag stel is de grotes van de ploegen, is het niet beter om ploegen van 4 spelers te maken zodat je toch vlug wat meer ploegen hebt wat alleen maar ten goede komt van de clubcompetitie. Ik zou zelfs kunnen stellen dat het mogelijk zou zijn om ploegen van 3 spelers te maken en een structuur op poten te stellen dat bij een "competitiematch" geen 2 maar 3 ploegen aanwezig zijn (9 spelers).
Het lijkt me ook niet evident om 5 mensen bij elkaar te krijgen die elkaar weinig of niet kennen, gaan er hier geen conflicten komen tussen ploegmakkers en als sommigen er de brui (of langdurig ziek zijn of zo) aan geven, hoe kan dit in de praktijk dan opgevangen worden.

In het geval van de snooker hebben de clubs meerdere ploegen alsook een paar reservespelers die dit kunnen opvangen.

Zeker niet simpel om van een leeg blad te beginnen. Misschien is het gemakkelijker om het eerste jaar gewoon met een individuele competitie te starten en hierna te evalueren, bekijken hoeveel leden er het volgende jaar zullen zijn en dan starten met een ploegcompetitie.

Lidgeld op zich lijkt me in elk geval geen probleem.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jonas Van Bogaert
Rookie
Rookie
Jonas Van Bogaert


Aantal berichten : 12
Registratiedatum : 12-03-09
Leeftijd : 35

Poker competitie? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Poker competitie?   Poker competitie? Emptydo apr 16, 2009 4:14 pm

schuiverke schreef:

ik denk niet dat de vraag is of het een 'probleem' zou zijn om te betalen, maar of je principieel lidgeld WIL betalen,...

bij mij is dat ne JA MAAR die afhankelijk is van de vorderingen die er gebeuren,... daarmee bedoel ik dat de Pokerliga nu net tegen mijn schenen gestampt heeft door het tornooi te Leuven af te lasten, waarvoor ik dus congé genomen heb en nen dag kwijt ben of ik moet op mijn kniekes gaan vragen of ik toch niet mag werken (wat dus niet meer kan want mijn agenda is telkens 2 weken op voorhand bepaalt,...)

Daarbij komt nog dat bij alle andere clubs, waar ik een activiteit doe (nu kicker) of vroeger deed, het altijd de club was die mijn inschrijving betaalde,... dus zou het ook iets nieuws zijn zeker,...

dus, voorlopig,... JA MAAR!

btw: niemand kan een positieve stem uitbrengen die het zou zien zitten om zelfs MEER dan 100 euro te betalen,...

Met alle respect voor jou, schuiverke is het niet de schuld van PKL dat jij nu die kwestie hebt gehad met je werkgever. Akkoord, het is een ambetante kwestie en ongetwijfeld zijn er leukere momenten om bij de baas aan te kloppen. Smile Toch vind ik dat een regeling van jou persoonlijk en als een tornooi door omstandigheden niet kan doorgaan, zou je mening omtrent dit voorstel niet beïnvloed mogen worden door het voorval met het tornooi in Leuven. No offence naar jou toe, ik wou gewoon even mijn mening daaromtrent stellen.

Omtrent het lidgeld: € 100 en meer vind ik erover. We zijn een kleinschalige organisatie als dit op poten wordt gezet en dan vind ik, wat Kristof zegt, een kleine bijdrage (die gerust meer dan € 10 - € 20 mag bedragen) voldoende en zeker doenbaar. Ik ben dus ook zeker voorstander! Omtrent de structuur van het gebeuren heb ik de reply's niet voldoende gelezen, dus daarover ga ik me nog niet uitlaten tot er een voorgestelde structuur doorgegeven wordt.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.blacklightvolleybal.tk
Maarten De Langhe
Rookie
Rookie
Maarten De Langhe


Aantal berichten : 21
Registratiedatum : 12-03-09
Woonplaats : Sint-Niklaas

Poker competitie? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Poker competitie?   Poker competitie? Emptyza apr 18, 2009 7:32 pm

Na zo even gelezen te hebben wat iedereen over denkt heb ik mijn mening toch een beetje bij iedereen terug gevonden.

A/ De ploegen van 3of4 man (+1of2 reserve) lijkt me een goed idee.
B/ Lidgeld tussen de 10-20 euro moet te doen zijn
C/ Organiseren van matchen tussen de ploegen brengt vragen met zich mee : Knock out? Poules? Verplaatsingskosten? Frequentie van organiseren? Onderlinge afspraken tussen ploegen over waar en wanneer of vastgelegd door PKL? ....
D/ Mocht het idee er door komen en en beetje reclame gemaakt worden gaat men snel aan genoeg ploegen raken. Er zijn immers veel cafés waar de cafébaas met een man of 6 aan een tafel zit na sluitingstijd ook Wink
E/ Worden er prijzen voorzien in de competitie? Podium 1-2-3 / Winning streak? / ...
F/ Scheidsrechters aanwezig op een match om problemen te voorkomen?

HET KAN DAN WEL VOORBARIG ZIJN WAT IK ALLEMAAL AANKAART, MAAR IK WOU HET TOCH AL EVEN VERNOEMEN Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Poker competitie? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Poker competitie?   Poker competitie? Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Poker competitie?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Poker Software
» Poker Regels (Texas Hold'm)
» Welke poker rooms spelen jullie?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pokerliga :: Pokerliga :: Algemeen-
Ga naar: