Pokerliga
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Forum voor de spelers van Pokerliga.
 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Literatuur (pokerboeken)

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
influenze
Junior Player
Junior Player



Aantal berichten : 38
Registratiedatum : 09-03-09
Leeftijd : 48
Woonplaats : Oordegem

Literatuur (pokerboeken) Empty
BerichtOnderwerp: Literatuur (pokerboeken)   Literatuur (pokerboeken) Emptydo maa 12, 2009 4:02 pm

Ik vroeg me af of hier mensen zijn die boeken gelezen hebben over poker en of je hier echt veel van opsteekt?

Zelf heb ik alles wat ik nu weet aan de tafel geleerd maar vroeg me af of je hier veel van kan opsteken.
Terug naar boven Ga naar beneden
steve k
Admin
Admin
steve k


Aantal berichten : 40
Registratiedatum : 18-02-09
Leeftijd : 49

Literatuur (pokerboeken) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Literatuur (pokerboeken)   Literatuur (pokerboeken) Emptydo maa 12, 2009 4:26 pm

Zelf heb ik een 7 tal boeken thuis liggen waaronder Super System I en II van Doyle Brunson, wat toch door velen wordt aanzien als de bijbel van het pokeren (Super System I dan)

Daarnaast nog een paar boeken over de meer theoretische kant van poker door Sklansky, ook een bekende poker speler.

Ik moet zeggen dat de meeste boeken wel gaan over "poker", dus het hele gamma aan poker varianten en niet enkel over NL texas hold'em, wat toch de meest gebruikte vorm van poker is.

Het lezen van die boeken gaat je niet direct, zelfs niet indirect, een top speler maken, maar dat wordt ook uitgelegd in de boeken zelf. Het gaat voornamelijk om het meegeven van een grondige basis kennis (statistieken, odds & outs, pot odds,...) en het verstrekken van bepaalde basis ideeën die je kan hanteren om je eigen manier van spelen te vinden en ontwikkelen.

Je vult het eigenlijk zelf in hoe je ze gebruikt. Je kan perfect spelen op je gevoel en je niets aantrekken van de theoretische kant of je kan er een spelletje wiskunde van maken als je wil, of ergens tussenin (waar ik naar streef eerlijk gezegd).

Als je liever boeken leest over poker in plaats van over het spel poker, dan kan je beter boeken lezen die geschreven zijn door poker pro's over hun "avonturen" tijdens poker tours, tornooien of algemeen verloop van hun carriere. Deze boeken lezen doorgaans heel makkelijk en zijn zeer onderhoudend als je zelf graag poker speelt.

Daar heb ik er een paar van gelezen en soms trek je echt wel je ogen open als je al die dingen leest. Very Happy Soms zeer benijdenswaardige levensstijl, anderzijds een zeer zwaar en tumultueus leven waar je je toch vragen bij moet stellen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.stevek.be
influenze
Junior Player
Junior Player



Aantal berichten : 38
Registratiedatum : 09-03-09
Leeftijd : 48
Woonplaats : Oordegem

Literatuur (pokerboeken) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Literatuur (pokerboeken)   Literatuur (pokerboeken) Emptydo maa 12, 2009 4:32 pm

Hun avonturen lezen zegt me eigenlijk niet veel. Fantastisch voor sommigen onder hun dat hun levensstandaard er fors op vooruit gegaan is maar hieraan zou ik me nooit spiegelen.

De boeken over poker zijn als ik het goed begrijp gewoon technische informatie.

Pokerstrategy en pokerroomschool bieden online ook lessen aan waarin je kan groeien maar als iedereen op deze manier zou spelen dan wordt alles ook voorspelbaar. Het is dus toch niet zo slecht om online of op live toernooitjes te leren pokeren en je eigen spelstijl te ontwikkelen...
Terug naar boven Ga naar beneden
Don Bornholio
Moderator
Moderator



Aantal berichten : 36
Registratiedatum : 10-02-09

Literatuur (pokerboeken) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Literatuur (pokerboeken)   Literatuur (pokerboeken) Emptydo maa 12, 2009 11:39 pm

als ze die boeken nu eens allemaal in de bibliotheek hadden ...
Terug naar boven Ga naar beneden
Xa4
Rookie
Rookie



Aantal berichten : 10
Registratiedatum : 10-02-09
Leeftijd : 39
Woonplaats : Helchteren

Literatuur (pokerboeken) Empty
BerichtOnderwerp: the books   Literatuur (pokerboeken) Emptyza maa 14, 2009 1:29 pm

Ik heb Every Hand Revealed van Guss uit en k moet zeggen dat het in vergelijking met andere boeken over poker heel vlot leest. Niet echt iets om heel veel van bij te leren maar toch wel hier en daar en zo merk je ook dat er echt wel een logice schuikt gaat achter zijn bizarre manier van spelen.

Daar voor had ik Small Stakes Hold'em van Skansky uit en dat leesde wel minder vlot maar er zaten wel echt bruikbare dingen in. Nu ben ik aan een ander boek van Collin Moshman bezig oiver S&G strategy's en daar staan echt wel n pak goeie tips in voor t aanvatten en spelen van S&G tornooitjes. Maar beide lezen ze verre van zo vlot als dat boek van Guss.

En heb gister een mail gehad da ik vandaag mn bestelling mag gaan afhalen en daar zit nog bij... Wisdom for all hold'em players en More Wisdom for all hold'em players van Negreanu en My 50 most memorable hands van Doyle Brunson.

En als ik tussen door eventijd heb vind ik Cardplayer en WPTmagazine ook nog wel eens leuk om te lezen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Literatuur (pokerboeken) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Literatuur (pokerboeken)   Literatuur (pokerboeken) Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Literatuur (pokerboeken)
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pokerliga :: Pokerliga :: Algemeen-
Ga naar: