Pokerliga
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Forum voor de spelers van Pokerliga.
 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Tornooi met add-ons

Ga naar beneden 
+2
steve k
stefsel
6 plaatsers
AuteurBericht
stefsel
Junior Player
Junior Player



Aantal berichten : 26
Registratiedatum : 18-02-09
Leeftijd : 38
Woonplaats : Halle

Tornooi met add-ons Empty
BerichtOnderwerp: Tornooi met add-ons   Tornooi met add-ons Emptyzo maa 08, 2009 7:00 pm

Ben gisteren voor't eerst geconfronteerd geweest met 'add-ons'..
tornooike gehoude me man of 12, 10€ buy-in
afspraak was da wie broke ging binnen het eerste uur, kon re-buy doen van 10€
én wie wou kon op het moment da het eerste uur gepasseerd was, 10€ add-on doen.

Wou is vrage wa de meningen hier zijn van zulk een regels. Vond het in't begin wa verwarrend aangezien et precies ne mix werd tusse cash-game en tornooi op die manier. Bovendien zijn die add-ons alleen een manier gebleken om et prijzengeld te verhogen aangezien iedereen die extra 10€ simpelweg add. >reacties?
Terug naar boven Ga naar beneden
steve k
Admin
Admin
steve k


Aantal berichten : 40
Registratiedatum : 18-02-09
Leeftijd : 49

Tornooi met add-ons Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tornooi met add-ons   Tornooi met add-ons Emptyzo maa 08, 2009 9:31 pm

Meestal word er een limiet op die add-on gezet.

Je kan bijvoorbeeld zeggen dat je maar 1 keer een add-on kan doen, of alleen als je stack onder de originele chipcount daalt.

Maar uiteindelijk is het inderdaad gewoon een manier om het prijzengeld aan te dikken. Ikzelf heb liever freezeout tornooien.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.stevek.be
schuiverke
Junior Player
Junior Player



Aantal berichten : 36
Registratiedatum : 10-02-09

Tornooi met add-ons Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tornooi met add-ons   Tornooi met add-ons Emptyma maa 09, 2009 5:41 pm

steve k schreef:
Meestal word er een limiet op die add-on gezet.

Je kan bijvoorbeeld zeggen dat je maar 1 keer een add-on kan doen, of alleen als je stack onder de originele chipcount daalt.

Maar uiteindelijk is het inderdaad gewoon een manier om het prijzengeld aan te dikken. Ikzelf heb liever freezeout tornooien.

ik vind dat de max zo'n rebuy-toernooien, je moet voor jezelf gewoon de limiet leggen van hoeveel keer ga ik rebuyen (indien nodig natuurlijk) en in hoeverre is een Add-on interessant,...

daarmee bedoel ik dat een Add-on als chipleader gewoon belachelijk is,... (om het extreem voor te stellen)

meestal kan je je baseren op de gemiddelde stack van alle spelers, zit je daar zover onder dat een add-on daar niets in goedmaakt, dan is het ook de moeite niet van het geld nog te investeren, zit je der ver boven ook niet... (persoonlijke mening eh)

ik doe max 2 rebuys, lukt het dan nog niet zal het voor een andere keer zijn...
Terug naar boven Ga naar beneden
stefsel
Junior Player
Junior Player



Aantal berichten : 26
Registratiedatum : 18-02-09
Leeftijd : 38
Woonplaats : Halle

Tornooi met add-ons Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tornooi met add-ons   Tornooi met add-ons Emptyma maa 09, 2009 7:26 pm

volg u
ma stel da ge chipleader zijt,
zowa iedereen behalve gij doet add-on
daardoor zijt ge geen chipleader meer.. dan doet ge toch gewoon mee diejen add-on of ni?

*der was sowieso beperking op den add-on.. dus iedereen die em deed, kreeg evenveel bij

ik vind da in een tornooi iedereen gewoon evenveel inzet en wanneer broke, ligt ge der uit
vind et ni eerlijk da in een tornooi den ene meer inzet dan den andere
dan kunt ge beter cash gamen
Terug naar boven Ga naar beneden
mr_president
Moderator
Moderator



Aantal berichten : 65
Registratiedatum : 12-02-09

Tornooi met add-ons Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tornooi met add-ons   Tornooi met add-ons Emptyma maa 09, 2009 7:48 pm

ja een toernooi met rebuys kan wel eerlijk zijn . Stel je gaat opeens all- in (na reraisen ofzo) met aces of kings en je wordt gecallt door een marginale hand van de chip leader als 7 10 off suit en hij maakt een straight. Dan vind ik het redelijk dat je een rebuy mag doen
Terug naar boven Ga naar beneden
influenze
Junior Player
Junior Player



Aantal berichten : 38
Registratiedatum : 09-03-09
Leeftijd : 48
Woonplaats : Oordegem

Tornooi met add-ons Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tornooi met add-ons   Tornooi met add-ons Emptyma maa 09, 2009 8:04 pm

Op internet pik ik wel graag eens zo een toernooitje mee.

Op die manier gaat het prijzengeld omhoog en sommigen gaan al vlug all in in het eerste uur. Als je dan eens een goede hand hebt kun je gemakkelijk je chips verdubbelen. Na de add on word er doorgaans totaal anders gespeeld.
Terug naar boven Ga naar beneden
Don Bornholio
Moderator
Moderator



Aantal berichten : 36
Registratiedatum : 10-02-09

Tornooi met add-ons Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tornooi met add-ons   Tornooi met add-ons Emptydi maa 10, 2009 1:50 am

idd. online is dit van tijd tot tijd wel zalig om zo een toernooi te spelen. zoals hier gezegd wordt gaan in de periode dat ge nog kunt re-buyen heel wa spelers all-in met een "mindere hand". Beste tactiek is zeer tight spele en alleen calle met een tophand. Zo kunt ge in het 1ste uur van het toernooi verdubbelen en achteraf nog beslissen of ge bijkoopt of niet. En is idd ook als ge een toernooi heel goed aant spelen zijt en ge een bad beat krijgt van een mindere hand, ge ne rebuy kunt doen om u verlore chips te recupureren. Mijn mening is dus online zeker en vast ( en ja idd in vele gevallen ook om prijzenpot te spekken). bij live poker maak k een onderscheid tss een toernooi ( vanaf 50a75 spelers) vind ik dit eigenlijk absoluut niet nodig, omdat het juiste de charme van het spel is dat je er elk moment kan uitvliegen, de extra spanning, het belang van een goede read, geen dwaze all-in's omdat je toch kan rebuyen. Bij een klein toernooitje bv als wij onder kameraden met 6a8 spelers zijn spreken we gewoon in het begin goed af van zoveel keer re-buy en dan vanaf bepaalde blinds nog een maal een add-on en wie er dan uitvliegt ligt er ook uit. Zeker als ge onder vrienden speelt moet re-buy kunnen is niet echt tof als je na een half uur eruitligt en je moet 5uur gewoon toekijken.
Terug naar boven Ga naar beneden
schuiverke
Junior Player
Junior Player



Aantal berichten : 36
Registratiedatum : 10-02-09

Tornooi met add-ons Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tornooi met add-ons   Tornooi met add-ons Emptydi maa 10, 2009 2:14 pm

influenze schreef:
Op internet pik ik wel graag eens zo een toernooitje mee.

Op die manier gaat het prijzengeld omhoog en sommigen gaan al vlug all in in het eerste uur. Als je dan eens een goede hand hebt kun je gemakkelijk je chips verdubbelen. Na de add on word er doorgaans totaal anders gespeeld.

enige minpunt is dat als je echt goed bezig bent en de laatste tafel haalt, je al snel een uur of 7 aan 't spelen bent,...

als je als 4de 90 euro krijgt en je hebt maar 1 rebuy gedaan en genen add-on, is dat tof, maar op 7 uur,...
Terug naar boven Ga naar beneden
steve k
Admin
Admin
steve k


Aantal berichten : 40
Registratiedatum : 18-02-09
Leeftijd : 49

Tornooi met add-ons Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tornooi met add-ons   Tornooi met add-ons Emptydi maa 10, 2009 4:11 pm

schuiverke schreef:
enige minpunt is dat als je echt goed bezig bent en de laatste tafel haalt, je al snel een uur of 7 aan 't spelen bent,...

Op welke pokerroom speel jij?

Meeste inschrijvingen die ik al heb gezien in een mtt was ongeveer 11000 en daar lag ik uit rond de 100ste plaats, 2 uur en 40 minuten in het tornooi.

7 uur spelen is wel heel lang zenne, dan krijg ik slaag van mijn vrouw denk ik Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.stevek.be
influenze
Junior Player
Junior Player



Aantal berichten : 38
Registratiedatum : 09-03-09
Leeftijd : 48
Woonplaats : Oordegem

Tornooi met add-ons Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tornooi met add-ons   Tornooi met add-ons Emptyza maa 14, 2009 11:34 pm

7u vind ik nu toch ook overdreven lang.
Meestal duurt het zo een 4u voor een toernooi.

Soms speel ik ook wel eens een speed toernooi alhoewel dat wel iets te hevig gaat.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Tornooi met add-ons Empty
BerichtOnderwerp: Re: Tornooi met add-ons   Tornooi met add-ons Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Tornooi met add-ons
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pokerliga :: Pokerliga :: Algemeen-
Ga naar: